11 maart 2017

heggenmus


heggenmus (gefotografeerd vanuit de keuken)

Vandaag ben ik begonnen met de eerste stukken lenteschoonmaak. Ik deed ook wat aanplantingen in het pas klaargemaakte vak nabij het prieeltje. Er vlogen heel wat vlinders rond. Ik zag citroenvlinders, gehakkelde aurelia's en dagpauwogen. In mijn buurt foerageerde een groepje staartmezen en tot mijn verrassing waren ook al 2 tjiftjaffen present. Onder de voedersilo zoekt een heggenmus gevallen zaadjes op de grond. Het is een knap vogeltje met een prachtig lied. Vanuit de keuken kon ik er een foto van maken.


In de zwemvijver zitten enkele bruine kikkers.



1 opmerking:

  1. Vorige week hier ook een heggenmus gezien, de eerste deze winter. Prachtig vogeltje. En ook de vlinders dwarrelden hier voor 't eerst rond

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.