21 juni 2017

Allan Holdsworth


Op 15 april jl. stopte Allan Holdsworth met leven. Ik las zijn overlijden in de krant. Voor mij is Holdsworth steeds één van de allerbeste gitaristen ooit geweest. Op drie van mijn favoriete platen speelt hij mee: Enigmatic Ocean van Jean-Luc Ponty, Gazeuse! van Pierre Moerlen's Gong en U.K. van U.K.. Van zijn solowerk heb ik enkel Wardenclyffe Tower waarop enkele uitmuntende solo's staan. Zoals dat bij dode muzikanten gaat, besef je pas achteraf hoe goed ze eigenlijk zijn en hoeveel onrecht je ze hebt aangedaan door 11 solo-albums niet te kopen. Daarom dat ik dit even heb rechtgezet. Ik kocht me de pas verschenen Album Collection "The man who changed guitar forever'" en "Bundles" van Soft Machine uit 1975 waarop Allan zijn meesterschap -toen al- uitvoerig uit zijn vingers tovert.


De beste cadeaus zijn toch diegene die je aan jezelf geeft,
ze komen altijd van pas.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.