10 juli 2017

étude op tuba


Vlakbij de beschaduwde plek waar ik het kruiswoordraadsel van de dag invul, staan 2 grote struiken gewone kattenstaart. Ze staan naast de vijver, ook hun geliefkoosde plek in de natuur. Ik overdrijf niet als ik zeg dat er momenteel wel 15 tot 20 citroenvlinders er een bacchanaal in houden, mannen en vrouwen onder mekaar en de ene sekse niet onderdoend voor de andere. Het is overduidelijk dat de gewone kattenstaart dé wilde plant bij uitstek is voor de citroenvlinders. Op de vlinderstruiken zit ook een groepje en op de grote kaardenbol komt er af en toe ook wel eentje aperitieven maar in vergelijking met de wilde flower-power-fuif op de kattenstaarten is het daar eerder een klassieke avond, de première van de étude voor tuba van K. Almaan of zo.


sfeerfoto voor zover dat kan: de citroenvlinders dansen op en neer



3 opmerkingen:

  1. Dat is een leuk beeld, voorwaar. Ik was gisteren al blij toen ik één citroenvlinder zag ;-)
    Kattenstaart is echt wel een topplant : mooi, gemakkelijk en interessant voor de beestjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kattenstaart is hier nog niet zo ver als bij jou.
    Ik hoop op wat meer vlinderbezoek over een klein poosje. Wat een weelde aan vlinders daar bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wacht er nog altijd op dat de kattenstaart hier vrijwillig haar intrede doet. In de omgeving komt ze veelvuldig voor. Hoop doet leven.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.