4 juli 2017

wat een meute !

Wat een meute vlinders ! Echt genieten geblazen deze dagen. De Veronicastrum zit vol met dagpauwogen, atalanta's en -opvallend talrijk momenteel- koevinkjes. Af en toe zit er ook een gehakkelde aurelia bij en een bruin zandoogje. Op de vlinderstruik in de voortuin landde een eenzame distelvlinder. Ik ben fan van de onderkant van hun vleugels. Die ogen  lijken wel een schilderij uit de Jugendstilperiode. Vandaag is er een hele kolonie citroenvlinders neergedaald. Ik telde er 12. Bij voorkeur vertoeven ze op de gewone kattenstaarten die hier rond de zwemvijver zijn aangeplant. Het boomblauwtje gebruikt deze plant om zijn eitjes te deponeren. Een andere plant die het onverwacht goed doet bij de vlinders is de lijsterbesspirea. Naast enkele koevinkjes zat ook een landkaartje, de zwart-witte zomereditie, op de bloemen nectar te drinken. 



1 opmerking:

  1. Er is ook hier op dit moment een echte weelde aan vlinders. Vooral dagpauwogen,verder wat gehakkelde aurelia en distelvlinders. Atalanta blijft het hier eerder matig doen. Qua hommels en solitaire bijen kan ik me niet van de indruk ontdoen dat de weelde daar een pak beperkter is.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel om een reactie achter te laten. Als je opteert om als 'Anoniem' te reageren omdat dit het eenvoudigst is, wil je dan je opmerking wel besluiten met je voornaam/naam? Het is plezant om te weten wie mijn blog bezoekt en reageert. Even simpel als 'Anoniem' is 'Naam/URL'. Van die URL hoef je je niks aan te trekken, je vult gewoon je naam of roepnaam of alias in en ... hopsakee, dat werkt ook. Merci.